Personal blog (3)

Inmiddels ben ik weer 4 weken verder sinds mijn laatste personal blog. Ik heb echt niet het idee dat er alweer een maand voorbij is! Dat komt ook door de leuke bezoekjes die ik heb gekregen de afgelopen weken, vandaag een nieuwe persoonlijke blog.

Om maar te beginnen met het minst leuke op dit moment: het weer! Het valt nog redelijk mee hoe koud het is, overdag is het zo ongeveer 5-10 graden Celsius, maar het waait hier enorm hard! De gevoelstemperatuur is dus stukken lager. Gelukkig bestaat er nog iets als handschoenen en was er een reden om voor een nieuwe sjaal en poncho te gaan shoppen!

Als je naar Stockholm gaat, is het zeker aan te raden om een SL card aan te schaffen voor het openbaar vervoer. Dit kaartje kost ongeveer €2 en je kunt het opwaarden met reistegoed of bijvoorbeeld een 72 uurs abonnement. Het kost ten opzichte van de ov prijzen in Nederland niet veel en je kunt met alle vervoersmiddelen in de regio Stockholm reizen: trein, bus, tram, metro en boot!

3 weken geleden kreeg ik mijn eerste logée, mijn nichtje kwam een weekendje langs om me op te zoeken en wat van Stockholm te zien. Helaas zat het weer erg tegen dat weekend, toch hebben we ons goed vermaakt! Zo’n weekend vliegt natuurlijk voorbij, ook al had ik een extra dag vrij. We gingen Stockholm verkennen, een avond gingen we uit samen met mijn roomie en op zondag zijn we gaan winkelen in het Mall of Scandinavia. We hebben lekker thuis gekookt, veel gelachen, bijgekletst en natuurlijk foto’s gemaakt. Op maandagochtend vroeg stond de taxi voor de deur en was het weekend voor ons beiden weer voorbij. Back to work!

Vorige week was mijn collega jarig, dat moest natuurlijk gevierd worden! Ik maakte Arretjescake, een échte verjaardagscake. Hij viel erg in de smaak, dus was dan ook zo op 🙂

Afgelopen weekend waren mijn ouders en broertje op bezoek. Wederom zat het weer net zoals 2 weken eerder niet mee. Op zaterdag gingen we een wandeling maken naar het kasteel in het dorpje waar ik woon, een lange en koude, maar mooie wandeling was het! In de avond aten we met ons 4en een mega pizza 🙂

Op zondag heeft het de hele dag geregend dus zijn we naar het Vasa-museum geweest. Het was mooi om te zien hoe ze dit schip dat 330 jaar onder water heeft gelegen, uit het water hebben gehaald en gerenoveerd. Mijn broertje vond zo’n schip natuurlijk super stoer, ‘met echte kanonnen en waar vroeger piraten op zaten!’

’s Avonds lekker gegeten bij T.G.I. Friday’s en daarna weer terug naar mijn huisje. Op maandag had ik vrij, dus bezocht ik met mijn familie het stagebedrijf waar ik werk en gingen we lunchen op hetzelfde eiland, Skeppsholmen. Omdat mijn ouders en broertje ’s avonds weer terug moesten vliegen gingen we nog even naar huis om uit te rusten. Daarna gingen we naar het vliegveld waar we nog wat gegeten hebben en zwaaide ik ze nog uit, tot over 5 weken!

Ja nog maar 5 weken, de tijd vliegt. Gelukkig staan er ook nog genoeg leuke dingen op de planning! Zo ga ik met een groep Nederlandse mensen op cruise naar Helsinki het eerste weekend van november, ik heb een dag gepland om te gaan paardrijden in Norrtalje en mijn vriendinnen komen nog een weekend langs. De tijd hier krijg ik wel om in deze laatste maand!